Zoeken

Zoeken

Datum

Datum

Sorteer op

Sorteer op

Zo maakt Microsoft 365 Business Premium je ICT-beheer daadkrachtig en héél praktisch – Deel 3

Hoeveel overbodige softwarelicenties knagen aan jouw budget? Want: aparte programma’s voor het beheren en beveiligen van je computerapparatuur zijn echt niet meer nodig. Met 1 simpele stap voldoe je meteen aan de hoogste standaarden voor beheer, veiligheid en productiviteit. Stap gewoon over op de Microsoft 365 Business Premium-licentie. Deze blog is deel 3 van een drieluik waarin je kennismaakt met de grote voordelen van Microsoft 365 Business Premium.  

Beheer alles handig vanuit één omgeving

Het beheren van apparaten en accounts kan tijdrovend zijn als je steeds moet schakelen tussen verschillende beheerdersprogramma’s. Met Microsoft 365 Business Premium zorg je voor overzicht en eenvoud, dankzij de krachtige beheerdersapp Microsoft Intune.
  • Je beheert apparaten vanuit 1 centraal punt. Zo dwing je bijvoorbeeld de juiste beveiligingsmaatregelen af op alle apparaten die mensen binnen je organisatie gebruiken.
  • Al je systemen houd je met Intune automatisch up-to-date, want de nieuwste updates kunnen naar elke telefoon en laptop worden gepusht. Alles blijft werken, en blijft goed beveiligd.
  • Binnen Microsoft Intune zie je in 1 oogopslag welke apparaten je allemaal in je organisatie hebt, en welke aandacht nodig hebben. Meten is weten, en het maakt je strategisch IT- beheer een stuk effectiever.
 

Beveiliging zonder kopzorgen

Met cyberdreigingen die steeds geavanceerder worden, is beveiliging een topprioriteit. Microsoft 365 Business Premium heeft alles aan boord om je organisatie te beschermen. In ons blog over beveiliging gaan we daar uitgebreid(er) op in, maar we noemen alvast een paar belangrijke Microsoftprogramma’s die je erbij helpen. Met Microsoft Conditional Access bepaalt je beheerder wie welke informatie mag inzien, vanaf welk apparaat en vanaf welke locatie. Binnen je organisatie kun je systematisch vaststellen welke gebruikers onder welke voorwaarden toegang hebben. En verkeer uit verdachte landen, zoals momenteel bijvoorbeeld Rusland, kan per definitie de toegang krijgen ontzegd. Microsoft Defender for Business is een extra schil beveiliging rond al het digitale verkeer en de data van je organisatie. Laat je systeemveiligheidsbeheerder Defender instellen en krijg realtime bescherming tegen malware, phishing en ransomware. Door het centraal afdwingen van encryptie zorgt je IT-afdeling dat gevoelige data niet in verkeerde handen valt. Laat een medewerker per ongeluk de werklaptop in de trein liggen, dan kan niemand de gegevens en documenten lezen. Al deze beveiligingsmaatregelen werken naadloos samen, zodat je IT-afdeling je organisatie optimaal kan beschermen.  

Eenvoudig opschalen en afschalen

Organisaties veranderen voortdurend. Microsoft 365 Business Premium is ontworpen om mee te bewegen met groei en krimp van het aantal gebruikers:
  • moeiteloos voegt je beheerder nieuwe gebruikers toe en stelt hun toegangsrechten in
  • nieuwe medewerkers hebben binnen een paar klikken toegang tot een volledig ingericht Microsoft-apparaat met alle apps die ze nodig hebben
  • stel een Cloud-PC in en nieuwe of tijdelijke medewerkers kunnen direct overal aan de slag.
Of je dus groeit of werkt met tijdelijke teams, alles blijft overzichtelijk, beheersbaar en veilig.  

Microsoft 365 Business Premium is Best of suite

Natuurlijk kun je applicaties van allerlei verschillende producenten gebruiken, en daarbij zoeken naar de beste van elk. Deze benadering heet ‘Best of breed’. Het nadeel is, dat je werkt met allerlei licenties en inloggegevens, en dat samenwerking tussen de apps te wensen overlaat. Wil je het je medewerkers makkelijker maken, zonder concessies te doen aan veiligheid en kwaliteit, met garantie van grotere productiviteit? Kies dan voor het unieke krachtige en betrouwbare ecosysteem van Microsoft 356 Business Premium, en ga daarmee voor ‘Best of suite’.
[...]

Voor optimale bescherming kies je Microsoft 365 Business Premium – Deel 2

Hoeveel overbodige softwarelicenties knagen aan jouw budget? Want: aparte programma’s voor het beveiligen en beheren van je computerapparatuur zijn echt niet meer nodig. Met 1 simpele stap voldoe je meteen aan de hoogste standaarden voor productiviteit, beheer en veiligheid. Stap gewoon over op de Microsoft 365 Business Premium-licentie. Deze blog is deel 3 van een drieluik waarin je kennismaakt met de grote voordelen van Microsoft 365 Business Premium.  

Absoluut veiliger met Microsoft

Microsoft doet geen concessies als het gaat om veiligheid. En dat kan in deze tijd ook niet meer. Standaard biedt Microsoft binnen de 365 Business Premium-licentie het krachtige Microsoft Defender for Endpoint om je browserverkeer te beschermen, en Defender voor Office 365 om je e-mailverkeer te scannen en te versleutelen. Uiteraard is bij alle veiligheidsmaatregelen het gebruiksgemak gebleven: ook daar kies je Microsoft 365 Business Premium voor.  

Defender for Endpoint

Microsoft Defender for Endpoint is een suite van allerlei sterke toepassingen. Defender Antivirus en Smartscreen scannen bijvoorbeeld je browserverkeer, en blokkeren toegang tot schadelijke downloads en phishingwebsites. Met de handige presets kan deze beveiliging binnen een paar minuten door je beheerder ingesteld worden.  

Defender for Office 365

Binnen Defender for Office 365 wordt al je mailverkeer gescand en nog voor inkomende dreigingen je inbox bereikt hebben, worden ze eruit gevist. Mails met onveilige links en attachments worden in quarantaine geplaatst en kunnen niet zomaar geopend worden. En ook tegen CEO-fraude (iemand doet zich voor als iemand anders binnen je bedrijf) ben je met Defender for Office 365 beschermd.  

Encryptie voor Outlook

Om te voorkomen dat uitgaande berichten worden onderschept, kun je ze van end-to-end- encryptie voorzien. De ontvanger van een bericht hoeft daarvoor zelf geen Outlook te hebben. Maar jij selecteert voorafgaand aan het verzenden in je Outlook eenvoudig ‘versleutelen’, en na het verzenden doet Microsoft de rest. Wil je het nog veiliger hebben, én eenvoudiger, geef dan in de presets aan bij welke begrippen in de tekst de mail automatisch versleuteld moet worden. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat Outlook automatisch overgaat tot versleuteling van het bericht wanneer je een bankrekeningnummer gebruikt.  

Veilig werken op een privé-apparaat

Op een extra telefoon van de zaak zitten niet veel mensen te wachten. Dat is voor de veiligheid ook niet per se nodig. Als je medewerkers hun privé-apparaat willen gebruiken voor het werk, kan jouw beheerder ervoor zorgen (met Microsoft App Protection Policies), dat de bedrijfsapps op hun telefoon door jouw ICT-afdeling worden beveiligd. Maak je geen zorgen: de rest van het apparaat blijft ongemoeid en de gegevens blijven privé. Het beveiligingsniveau van de bedrijfsapps staat ondertussen los van de beveiliging van het toestel, en zal dus aan de bedrijfsstandaard voldoen. En als je medewerker uit dienst is kunnen de bedrijfsgegevens er door jouw beheerder weer vanaf worden gehaald, zonder dat de ex-medewerker daarvoor op kantoor hoeft te komen.  

Beheerders en beveiligers zijn blij

Het beheer van apparatuur en software is voor je systeembeheerder met Microsoft 365 Business Premium een fluitje van een cent. Al je devices kun je binnen één omgeving beheren en beveiligen. Echt ieder apparaat: Windows, Mac OS, iOS én Android. Een paar grote voordelen voor de veiligheid:
  • met conditional access en sensitivity labels regel je tot in detail wie toegang heeft tot welke informatie.
  • met update rings zorg je ervoor dat ieder apparaat in 1 keer de nieuwste updates binnenkrijgt.
  • bovendien heeft 365 Business Premium ‘Vulnerability Management’ aan boord, waarmee je kunt zien welke apparaten in je bedrijf aan gevaren zijn blootgesteld.
 

Voorwaarden stellen met conditional access

Het luistert soms nauw, wie toegang mag hebben tot welke data. Microsoft 365 Business Premium laat je beheerder heel secuur de toegangsvoorwaarden instellen, via Conditional Access. Je kunt instellen wie, op welk apparaat, toegang heeft tot welke informatie. Daarbij kun je extra regels instellen voor toegang vanuit bepaalde landen. Zo voorkom je direct dat je ongewenst bezoek krijgt vanuit landen waar veel hackers actief zijn. En natuurlijk zal je systeembeheerder ook vastleggen dat multi factor authenticatie vereist is.  

Labels plakken

Vanuit de beheerdersomgeving in Business Premium kun je ‘sensitivity labels’ uitdelen. Daarmee geef je binnen het document zelf aan of het gevoelige informatie bevat, zodat mensen er voorzichtig mee omgaan. En je kunt via deze weg ook instellen wie die documenten kan inzien. Dit is vooral handig voor documenten die reizen van de ene naar de andere afdeling, of voor documenten die met externe personen gedeeld worden.  

Het kostenplaatje

Ja, Microsoft 365 Business Premium kost iets meer. Maar daar staat tegenover dat je nauwelijks nog iets kwijt bent aan andere programma’s voor beveiliging en beheer. Betaal dus niet onnodig voor applicaties die Microsoft 365 Business Premium gewoon in huis heeft. En bovendien werkt alles binnen het ecosysteem van Microsoft heerlijk soepel samen.  

Back-up geregeld

Optimale veiligheid en beheer: alles is aanwezig in Microsoft 365 Business Premium. Het enige wat je dan nog nodig hebt is iemand die het voor je kan instellen en een gedegen back-up maakt. Laat Brisk ICT je Business Premium-licentie voor je instellen. Wij zorgen dan ook voor een dagelijkse back-up van al je data en instellingen op een van onze beveiligde servers. En om de laatste cruciale schakel in de beveiliging te versterken, scholen we je medewerkers in security-awareness.   Lees hier deel 1 Ontdek deze verborgen schatten in Microsoft 365 Business Premium en deel 3 Zo maakt Microsoft 365 Business Premium je ICT-beheer daadkrachtig en héél praktisch van het drieluik. [...]

Ontdek deze verborgen schatten in Microsoft 365 Business Premium – Deel 1

Hoeveel overbodige softwarelicenties knagen aan jouw budget? Want: aparte programma’s voor het beveiligen en beheren van je computerapparatuur zijn echt niet meer nodig. Met 1 simpele stap voldoe je meteen aan de hoogste standaarden voor beheer, veiligheid en productiviteit. Stap gewoon over op de Microsoft 365 Business Premium-licentie. Deze blog is deel 1 van een drieluik waarin je kennismaakt met de grote voordelen van Microsoft 365 Business Premium.  

9 Manieren om nog slimmer te werken.

Slimmer en efficiënter werken doe je met Microsoft 365 Business Premium. En dat gaat verder dan de toppers die zich allang bewezen hebben: Word, Excel, Outlook en Powerpoint. MS365BP biedt een lange rij superhandige tools die een enorme boost aan je productiviteit en werkgemak kunnen geven. We zetten 9 van deze verborgen schatten voor je op een rijtje.  

1. Microsoft Bookings

Met de handige planner van Microsoft Bookings kunnen klanten zelf heel eenvoudig een afspraak met je maken. Dat doen ze door een beschikbaar tijdslot te kiezen in jouw online agenda. No worries, ze zien alleen beschikbare slots en niet welke andere afspraken er in je agenda staan. Zelf inplannen door de klant verlaagt de drempel en bespaart jou veel tijd. Jij ontvangt een automatische melding zodra iemand een afspraak in je agenda heeft ingepland. Je kunt instellen dat de klant vooraf automatisch een reminder ontvangt, maar ook zorgen voor een geautomatiseerd follow-up-bericht. Handig als je iemand een vervolg op je dienst wilt suggereren.  

2. Microsoft Tasks

Met Microsoft Tasks maak je een persoonlijke to-do-lijst die je heel eenvoudig beheert. Tasks Werkt bovendien integraal en intuïtief samen met andere Microsoftprogramma’s zoals Outlook en Planner. Je kunt herinneringen instellen voor een belangrijke deadline of voor een vergadering. En andersom kun je vanuit Outlook rechtstreeks taken synchroniseren met je persoonlijke takenlijst. Dat is het grote voordeel van werken binnen 1 ecosysteem.  

3. Microsoft Planner

Aparte tools voor projectmanagement zijn dankzij Microsoft 365 Business Premium niet meer nodig. Gebruik Microsoft Planner om je projecten en taken te organiseren. Via overzichtelijke virtuele planborden heb je duidelijk zicht op je workflow, en kun je taken ordenen, toewijzen en prioriteren. Stel deadlines in per taak en voeg aan taken bestanden toe, zodat iedereen toegang heeft tot de juiste documentatie.  

4. Microsoft Visio

Soms heb je een ijzersterke visualisatie nodig om je boodschap helder te maken. Met Microsoft Visio maak je professionele diagrammen om processen, workflow en data te visualiseren. Maak bijvoorbeeld een stroomdiagram om een proces in kaart te brengen, visualiseer de architectuur van een netwerk of ontwerp een organigram voor je team. Dankzij de goede sjablonen gaat er nauwelijks tijd zitten in de vormgeving, en kun jij je op de inhoud concentreren.  

5. Microsoft SharePoint

SharePoint is de virtuele overlegruimte voor jouw team, inclusief virtuele kluis waar je alle teaminformatie met elkaar kunt delen en opslaan. Ontwerp eenvoudig een toegankelijke landingspagina waar je afspraken, verjaardagslijsten en bijvoorbeeld je de achtergronddocumentatie van jouw afdeling met elkaar deelt.  

6. Power Automate

Microsoft Power Automate neemt je medewerkers taken uit handen die inhoudelijk niet ingewikkeld zijn, maar wel veel tijd vragen. Je stelt een automatische workflow in die reageert op een trigger, en daarin kun je meerdere programma’s binnen het Microsoft 365 ecosysteem laten samenwerken. Zorg bijvoorbeeld dat een melding naar je Teams-kanaal wordt gestuurd wanneer iemand een bestand uploadt naar een specifieke SharePoint-map. Ander voorbeeld: voeg automatisch een nieuwe taak toe in Microsoft Planner als een e-mail met een bepaald onderwerp wordt ontvangen.  

7. Microsoft Loop

Loop is een soort digitaal whiteboard, waarin je met anderen samenwerkt en direct kunt ziet wat een ander toevoegt of verandert. Maak bijvoorbeeld een gedeelde Loop waarin teamleden ideeën kunnen toevoegen en bewerken. Gebruik een Microsoft Loop-tabel om samen met je team projecttaken en voortgang bij te houden, direct gekoppeld aan Teams. Of integreer Loop in een e-mail zodat alle betrokkenen vanuit de mail beslissingen en opmerkingen kunnen vastleggen.  

8. Webinars met Microsoft Teams

Wist je dat? Naast vergaderingen kun je met Teams ook webinars organiseren. Hiermee host je presentaties en interactieve sessies voor grote groepen. Organiseer een webinar met voorafgaande registratie en automatische herinneringen. Deel je scherm om presentaties te geven, betrek het publiek via polls en Q&A, en analyseer achteraf de deelnemersgegevens om bereik en betrokkenheid te meten.  

9. Microsoft Edge

Overal waar je met hetzelfde (zakelijke) account inlogt, heb je dezelfde instellingen van je Edge-browser tot je beschikking. Zo werk je altijd en overal met jouw voorkeursinstellingen. Je tabbladen worden gesynchroniseerd zodat je overal snelle toegang tot de door jou gewenste informatie hebt. En wachtwoorden in Edge zijn beschikbaar op ieder apparaat waar je met je Business Premium-account inlogt.  

Altijd en overal toegang tot je tools

Een van de grootste voordelen van Microsoft 365 Business Premium is natuurlijk dat je altijd en overal toegang hebt tot je tools. Of je nu op kantoor bent, thuis werkt of onderweg bent, je kunt overal aan de slag. Alles wordt veilig opgeslagen in de cloud; je krijgt daar maar liefst 1 TB aan opslagruimte per medewerker. Daarnaast beschikt elk teamlid over een 50 GB mailbox en kan iedereen eenvoudig videobellen via Microsoft Teams. Over mailbox gesproken: binnen Outlook voor Microsoft 365 Business Premium maak je eenvoudig een zakelijk mailadres aan (naam@bedrijfsnaam.nl).  

Op ieder apparaat zijn de programma’s beschikbaar

Microsoft 365 Business Premium-programma’s zijn beschikbaar voor ieder apparaat en elk besturingssysteem. Draait je telefoon op Android of iOS? Geen probleem. En ook op niet-Microsoft-besturingssystemen zoals je Mac zijn de handige apps uit het Microsoft ecosysteem gewoon te gebruiken en (niet onbelangrijk) te beheren.  

Haal alles uit de kast

Met Microsoft 365 Business Premium haal je dus veel meer uit de kast dan alleen de standaardtools. Ontdek nu zelf hoe veelzijdig en handig deze suite is en haal het maximale uit je productiviteit. Lees hier deel 2 Voor optimale bescherming kies je Microsoft 365 Business Premium en deel 3 Zo maakt Microsoft 365 Business Premium je ICT-beheer daadkrachtig en héél praktisch van het drieluik. [...]

Gebruikt je team nog ChatGPT? Waarom Microsoft Copilot een slimmere keuze is

Gebruikt je team nog ChatGPT? Waarom Microsoft Copilot een slimmere keuze is

AI-chatbots zijn onmisbaar geworden voor de moderne werkplek. Ze helpen je sneller werken, beter schrijven en efficiënter de juiste informatie tevoorschijn te halen. Maar zoeken jouw medewerkers nog hun heil bij ChatGPT? Laat ze dan snel overstappen naar het volledig geïntegreerde Microsoft Copilot Enterprise. Dat werkt prettiger en is veel veiliger dan het gebruik van externe AI. We leggen je hieronder uit hoe het zit. Geen zin om te lezen? Scroll dan meteen door en ontdek hoe je met Brisk ICT een vliegende start maakt met Copilot in jouw onderneming.  

Krachtige AI-chatbots

Zowel Microsoft Copilot als ChatGPT behoren tot de meest geavanceerde AI-assistenten van dit moment. Beide tools maken gebruik van de krachtige AI-modellen van OpenAI. Ze kunnen tekst begrijpen en genereren, afbeeldingen maken, code schrijven en documenten verwerken. Je kunt ze met je stem bedienen en ze kunnen live het web doorzoeken voor de nieuwste informatie. En als je een betaalde licentie afneemt, krijg je de meest geavanceerde functies en de beste prestaties, want dan integreer je Copilot helemaal in je Microsoft ecosysteem.  

Microsoft Copilot is veilig, ook voor je privacy

Misschien is dit wel het belangrijkste argument om Copilot Enterprise te gebruiken in plaats van externe AI zoals ChatGPT: je gegevens zijn veel beter beschermd. Ten eerste omdat Microsoft Copilot draait binnen de beveiligde Microsoft-cloud-omgeving. En ten tweede zijn je bedrijfsgegevens en persoonsgegevens beschermd volgens de Europese privacywetgeving. Dat betekent dat je deze handige Microsoft AI-tool kunt gebruiken zonder risico om gevoelige bedrijfsinformatie aan de buitenwereld prijs te geven. Bij externe AI-tools, zoals ChatGPT, zul je extra maatregelen moeten nemen om te voorkomen dat bedrijfsdata buiten je beveiligde omgeving terechtkomt.  

Geïntegreerde AI biedt veel voordelen

Schakelen tussen je programma’s en een AI-chatbot is met Copilot voor ondernemingen niet meer nodig. Je medewerkers schakelen de assistent in binnen de vertrouwde omgeving van het programma waar ze mee aan de slag zijn. Je hebt het logo vast al zien opduiken: je vindt Copilot aan je zijde in allerlei Microsoft-apps. We geven je voorbeelden van zes veelgebruikte programma’s.

1. Microsoft Edge

Gebruik de zijbalk terwijl je op het web aan het surfen bent. Stel bijvoorbeeld dat je een lange blogpost leest en alleen de belangrijkste inzichten wilt? Copilot leest het blog en vat het voor je samen. Heb je een tekst in een andere taal waarvan je precies wilt weten wat er staat? Copilot vertaalt en legt uit wat er staat, zonder dat je een aparte vertaaltool nodig hebt.

2. Microsoft Word

Je hebt geen inspiratie meer nodig. Copilot helpt je een goede tekst op te zetten. En als je klaar bent laat je hem je schrijffouten corrigeren. Wil je de toon van je tekst aangepast hebben voor een bepaalde doelgroep? Vraag het Copilot en laat je positief verrassen.

3. Microsoft Excel

In plaats van zelf de juiste formules op je data los te laten, vraag je Copilot gewoon wat je nodig hebt. Vraag bijvoorbeeld: "Wat is de gemiddelde omzet per regio?" en Copilot genereert de juiste formule en vindt het antwoord. Of laat Copilot een dashboard maken met de belangrijkste trends in je data.

4. Microsoft Powerpoint

Of je nu vaak presentaties maakt, of maar af en toe: het is altijd meer werk dan je vooraf had ingeschat. Laat je helpen door de ingebouwde AI-sidekick. Copilot maakt op jouw aanwijzing een strakke presentatie op basis van je notities of een Word-document. Copilot stelt ook visuele verbeteringen voor en kan dia’s voor je samenvatten.

5. Microsoft Outlook

Kom je terug van verlof en loopt je inbox over? Vraag Copilot om je mailbox te doorzoeken op de informatie die nu het belangrijkste is. Je bespaart tijd door lange e-mailwisselingen bondig samen te laten vatten. Copilot kan zelfs conceptantwoorden voor je genereren op basis van de e-mail die je ontvangen hebt.

6. Microsoft Teams

In je videovergaderingen is Copilot voicerecorder en assistent ineen. De slimma AI schrijft meetings verbatim uit, vat ze voor je samen en analyseert ze. Handig om de informatie te delen met medewerkers die toevallig de vergadering hebben gemist. Maar ook als je de actiepunten snel weer boven tafel wilt halen.  

De AI van Copilot ondersteunt je ook op strategisch niveau

Copilot doet meer dan alleen losse taken uitvoeren. De AI kan data ophalen, analyseren en combineren uit verschillende bronnen binnen je organisatie. In de enterpriseversie kun je zelfs meten hoe Copilot binnen je organisatie wordt gebruikt en advies krijgen om het gebruik nog efficiënter te maken. Op strategisch niveau ondersteunt Copilot jou dus bij het nemen van datagedreven beslissingen. Door geavanceerde data-analyse en rapportagefuncties kun je trends en patronen identificeren, wat leidt tot beter geïnformeerde strategische keuzes. Bovendien bevordert Copilot de samenwerking tussen teams door communicatie en documentatie te stroomlijnen, wat resulteert in een meer geïntegreerde en efficiënte organisatie.  

Kortom: Copilot Enterprise maakt je organisatie slimmer

Copilot Enterprise editie werkt naadloos samen met Microsoft apps zoals Word, Excel, PowerPoint, Outlook en Teams. Copilot leert van de context van je bedrijf en kan daardoor relevantere suggesties doen. Microsoft biedt enterprise-grade security en continue updates. En dankzij de inbedding van Copilot Enterprise in je ecosysteem kun je datagedreven beslissingen nemen. [...]

Best gelezen blogs van 2024

In deze blog zetten we onze 5 meest populaire blogs van 2024 in de schijnwerpers. Van praktische tips voor het verbeteren van je netwerkveiligheid tot inzichten in de nieuwste technologische innovaties. Deze blogs bieden waardevolle informatie die je kan helpen om beter geïnformeerd beslissingen te nemen en je bedrijfsvoering te optimaliseren. Lees verder voor een duik in onze meest invloedrijke content van het jaar en ontdek hoe je je werkplek, veiligheidsstrategie en ondersteunende processen kunt versterken.  

5. Is jouw WiFi signaal overal even sterk?

Een sterke en betrouwbare WiFi-verbinding is onmisbaar in elke moderne werkplek. Deze blog biedt praktische tips en technieken om je WiFi-bereik te verbeteren, potentiële storingen te identificeren, en de beste praktijken voor het installeren van netwerkapparatuur om zeker te zijn van de beste dekking. Lees verder.  

4. Waarschuwing voor alle organisaties die Windows 10 gebruiken

Deze blog benadrukt de noodzaak voor organisaties om hun systemen bij te werken naar Windows 11, gezien de beëindiging van ondersteuning voor Windows 10. Ontdek de risico's van het blijven gebruiken van verouderde software en de voordelen van een upgrade naar het nieuwste besturingssysteem. Lees verder.  

3. Brisk ICT is ISO 27001-gecertificeerd

ISO 27001-certificering is een teken van vertrouwen en veiligheid. Deze blog legt uit wat ISO 27001 inhoudt, hoe het onze bedrijfsvoering beïnvloedt, en de voordelen voor onze klanten op het gebied van informatiebeveiliging, inclusief onze benadering van gegevensbescherming en risicomanagement. Lees verder.  

2. SD-WAN, je reserve-internetverbinding slim gebruiken

In deze gedetailleerde blog verkennen we de voordelen van SD-WAN-technologie, zoals verbeterde betrouwbaarheid, lagere kosten en verhoogde flexibiliteit. Leer hoe SD-WAN werkt en hoe het kan worden geïmplementeerd om je netwerkprestaties te optimaliseren en continuïteit te waarborgen, zelfs bij netwerkstoringen. Lees verder.  

1. Bereid je maar voor… MFA wordt standaard bij Microsoft

Met cyberveiligheid als steeds grotere prioriteit, zet Microsoft grote stappen door multi-factor authenticatie (MFA) standaard te maken. Deze blog bespreekt het belang van MFA in het licht van huidige cyberdreigingen, de implementatiestappen die je organisatie kan verwachten, en hoe je je kunt voorbereiden op deze nieuwe norm in digitale beveiliging. Lees verder. [...]

Wachtwoordloos is veiliger

Online criminaliteit neemt een grote vlucht, en het stelen van wachtwoorden met phishingmails is een bijzonder doeltreffend wapen. Inloggen met Multi Factor-Authenticatie (MFA) maakt dat je hier beter tegen beschermd bent. Maar inmiddels kan het veiliger en makkelijker. We vertellen je over de noodzaak van Phishing-bestendige MFA, hoe je gaat werken met passkeys, en hoe dit het inloggen binnen jouw organisatie veel veiliger en makkelijker kan maken.  

MFA was een belangrijke stap

Inloggen met Multi Factor-Authenticatie (MFA) is gelukkig heel gewoon aan het worden. Je voert online je gegevens in, en voor je verder kunt moet je een extra stap uitvoeren op je telefoon. Dat is veel veiliger dan alleen een inlognaam en wachtwoord. Want een wachtwoord is door criminelen relatief makkelijk te stelen. Ze sturen een phishingmail waardoor je onnadenkend je gegevens op een valse website invoert. Of ze laten een computer net zo lang raden tot het juiste wachtwoord is gevonden. En regelmatig worden bij grote hacks complete databases met wachtwoorden gestolen bij online bedrijven. MFA voegt een extra stap toe via iets wat alleen jij hebt. Jouw telefoon hebben de criminelen niet in handen, dus ook niet de code die jouw authenticator-app genereert. Maar... criminelen hebben ook niet stilgezeten.  

Standaard MFA-beveiliging doorbroken

Jouw bedrijfsgegevens zijn voor criminelen goud waard, om wat jij zelf te bieden hebt, of als tussenstap naar je klanten en leveranciers. Waar MFA tot nu toe een belangrijke beveiligingsmuur opwierp, weten ze die muur nu handig te omzeilen. Ze zetten daarvoor een nepwebsite tussen jou en de site waarop je wilt inloggen, en voeren dan zelf jouw authenticatiegegevens in op de echte website. Een vorm van MFA-phishing dus. Wat kun je doen om toch zeker te weten dat je veilig inlogt?  

Phishing-Resistant MFA

Het tussenstapje waarbij je de code uit je authenticator-app invoert, is de grote kwetsbaarheid, omdat criminelen die code inmiddels weten af te vangen. Voor de veiligheid is het dus belangrijk dat die tussenstap verandert, of verdwijnt. Die puzzel is nu gelukkig opgelost. Als je online bankiert, of de DigiD-app gebruikt, heb je al gezien hoe het werkt. Deze techniek is nu ook naadloos geïntegreerd in Microsoft 365, en gewoon beschikbaar in je Microsoft Authenticator-app.  

Jouw apparaat uniek maken

Om een verbinding te leggen die niet te kraken is, moet je zorgen dat jouw telefoon een passkey bevat om bij die specifieke dienst te kunnen inloggen. Een passkey kun je zien als een digitale sleutel die werkt op een uniek slot dat alleen jij kunt openen. In plaats van dat je een wachtwoord (de “code” van het slot) moet onthouden en invoeren, draag je de sleutel altijd bij je, bijvoorbeeld op je telefoon of computer. Wanneer je toegang wilt, controleert het slot (de online dienst) automatisch of jouw sleutel past – dit kan bijvoorbeeld met gezichtsherkenning, vingerafdruk, of een pincode. Net als een sleutel voor je huis hoef je de deurcode niet te onthouden: het werkt direct, maar alleen voor jou. En als iemand anders een sleutel probeert na te maken, merkt het digitale slot dat deze niet klopt. En als je wilt inloggen, krijg je op het scherm een steeds wisselende QR-code te zien die het slot representeert. Door die code te scannen binnen Microsoft Authenticator krijg je, nadat je je met gezichtsherkenning of jouw vingerafdruk hebt geïdentificeerd, toegang tot de online diensten van Microsoft. Deze vorm van inloggen maakt wachtwoorden zelfs overbodig. Lijkt je dat niet handig?  

Geen wachtwoord meer nodig

Om je laptop te gebruiken, maak je waarschijnlijk tot nu toe gebruik van een wachtwoord. Dat moet je eens in de zoveel tijd van je beheerder aanpassen. En het moet niet makkelijk te raden zijn. (Al veranderen de meeste mensen gewoon het getal voor het uitroepteken waarop hun wachtwoord eindigt...) Ook dit kan veiliger en makkelijker. Daarvoor gebruik je Windows Hello for Business. Dankzij Windows Hello for Business kun je op je Windows-apparaat inloggen zonder wachtwoord, met een pincode of je biometrische gegevens. Bovendien wordt dankzij Windows Hello, zodra je je op deze manier hebt geauthenticeerd, de TPM-chip op jouw laptop ontgrendeld, en heb je rechtstreeks toegang tot je beveiligde Windows diensten. De dienst herkent je dus zodra je aanklopt. Dit betekent dat je geen wachtwoord meer nodig zult hebben. Je kunt het niet lekken, niet vergeten, en bent ook af van die lastige maandelijkse wachtwoordwijziging.  

Zo activeer je Windows Hello en passkeys

Stap over naar wachtwoordloos en phishing resistant werken. Dat is een grote stap in de veiligheid van je bedrijf. En het bespaart zowel je systeembeheerder als je medewerker het gedoe met vergeten wachtwoorden.   1. Vraag je beheerder (die zal er blij mee zijn!) om in het Admin Center van Microsoft voor iedere medewerker Windows Hello for Business in te schakelen. De medewerker krijgt na het inloggen een melding dat Windows Hello ingesteld moet worden. Vanaf dat moment is het wachtwoord niet meer nodig en kunnen ze inloggen met biometrische gegevens of een pincode. Ze kunnen hun wachtwoord vergeten! 2. Vraag aan de medewerkers om op hun telefoon de Microsoft Authenticator app te installeren of aan te passen. Bij nieuwe installatie krijgen ze een tijdelijk wachtwoord, dat bij het eerste openen van de Authenticator App direct vervangen wordt door de passkey. Hebben ze Microsoft Authenticator al op hun toestel staan, kunnen de medewerkers in een paar stappen de passkey eenvoudig activeren. 3. Wil je kunnen afdwingen dat medewerkers alleen nog met passkeys kunnen inloggen, gebruik dan Conditional Access binnen Microsoft 365 Business Premium.   Tips en ideeën nodig? Neem snel contact op met je technisch consultant van Brisk ICT, en begin deze week nog met wachtwoordloos werken in jouw organisatie. [...]

Opslaglimiet bereikt!

Werk je met Microsoft 365, of sta je op het punt naar 365 over te stappen? Hou dan je opslagcapaciteit in het oog. Data groeit nu eenmaal, en gebruikte mediabestanden worden steeds groter. Je moet er dus rekening mee houden dat de standaardopslagruimte die je in Microsoft 365 krijgt voor Sharepoint en Teams eindig is. In dit artikel leggen we je uit wat je kunt doen als je tegen je opslaglimieten aanloopt: extra ruimte aanschaffen of, meer kosteneffectief, overgaan tot archivering. We geven ook tips om opslagruimte te besparen  

1. Opslagruimte in SharePoint en Teams

Microsoft Teams en SharePoint zijn ideaal voor het overzichtelijk delen van informatie binnen je organisatie. Je werknemers maken sites en teams om documenten en informatie te delen met collega’s, partners en klanten. Zowel bestanden die je via SharePoint deelt, als gedeelde files in Teams, worden allemaal in de SharePoint-opslag van jouw Microsoft 365 omgeving bewaard. Binnen het abonnement dat de meeste ondernemers gebruiken, Microsoft 365 Business Premium, krijg je voor SharePoint standaard 1TB opslagruimte, plus 10GB per gebruiker voor company data. Heb je 50 gebruikers, dan is je opslaglimiet dus 1,5TB en dat is beperkt. Als je tegen je limiet aanloopt heb je, we schreven het al, twee opties: extra opslagruimte aanschaffen, of je data archiveren.  

1a. extra ruimte aanschaffen

Voor een bedrag van 0,19 cent per maand kun je 1 GB opslagruimte extra huren. Een extra Terabyte kost dus 190,- per maand. Goed om te weten, dan kun je daar in je financiële planning rekening mee houden.  

1b: ‘oude’ gegevens archiveren

Je kunt in Teams en SharePoint ook ruimte vrijmaken door sites en teams te archiveren. Dan betaal je 0,05 cent per maand voor elke GB die je archiveert, en speel je die ruimte vrij in je primaire SharePoint-opslag. Maar let op: Gearchiveerde SharePoint/Teams-sites zijn niet meer vindbaar of doorzoekbaar voor gebruikers; alleen voor beheerders. Op de Microsoft website is overigens wel te lezen dat in de toekomst mogelijk de gearchiveerde data ook voor eindgebruikers doorzoekbaar is.  

1c: version history aanpassen

Het kan raadzaam zijn om in de SharePoint-opslag de ‘version history’ aan te passen. Deze instelling staat per default op automatisch, en het aantal versies dat per bestand wordt opgeslagen, kan hierdoor wel oplopen tot 500. Overweeg om standaard een lager aantal versies te bewaren.  

2. Opslagruimte in je mailbox

Wat voor de opslagruimte van SharePoint en Teams geldt, geldt niet voor je e-mail. De standaard opslagcapaciteit binnen Microsoft 365 Business Premium is ruim.  

2a. veel ruimte voor je mail

Oké, de standaard 50GB opslagcapaciteit van de Exchange Online mailbox bij je 365 Business Premium abonnement kan vollopen. Maar gelukkig is er uitgebreide archiefruimte voor iedere gebruiker. Je systeembeheerder kan namelijk een functie aanzetten waarmee mail van 2 jaar en ouder vanzelf in een archiefmailbox terechtkomt. Die is 50GB groot.  

2b. extra archief ontsluiten

Het is nauwelijks voorstelbaar, maar: raakt je archief vol? Vraag dan je systeembeheerder om rechtstreeks onder de motorkap van je Microsoft 365 Business Premium een extra ruimte van 1,5TB beschikbaar te maken. Hoe dit moet, wordt gewoon door Microsoft toegelicht op zijn website.  

2c. opruimen

Tip: motiveer je gebruikers regelmatig om oude overbodige bestanden op te ruimen. Voor email geeft Outlook het dataverbruik tegenwoordig overzichtelijk weer. Dat motiveert om dikwijls de bezem door de inbox en het archief te halen. En... het lijkt wat vergezocht misschien, e-mails die verwijderd zijn, kunnen ook niet meer gelekt worden. Ook veiligheid is dus een reden om je inbox frequent op te schonen.  

3. Minder data, kleinere back-up

Je zou het bijna vergeten, maar ruimtebesparende acties zorgen er niet alleen voor dat je limieten minder snel in zicht zijn, maar ook dat er geen overbodige bestanden in je back-up terechtkomen. Hierdoor neemt je back-up op zijn beurt weer minder onnodige ruimte in.  

Kortom: verleg je opslaglimiet

De standaard opslagcapaciteit voor Scharepoint en Teams binnen Microsoft 365 Business Premium is beperkt. Loop je tegen datalimieten aan, dan kun je extra opslagruimte aanschaffen, of data archiveren. Eventueel kun je ook extra archiefruimte kopen. Besparen op opslagruimte is sowieso handig. Daarmee houd je je back-ups ook zo klein mogelijk. Vraag je medewerkers regelmatig hun mailopslag te laten opschonen. En voorkom dat er onnodig oudere versies van bestanden worden opgeslagen door ‘version history’ aan te passen. Wil je maatwerkadvies, of heb je vragen over je opslagruimte en de mogelijkheden om meer ruimte aan te schaffen? Neem dan contact op met Brisk ICT. [...]

Waarom Edge onze favoriete browser is

Google, Firefox, Opera... welk icoontje tik jij aan, als je een website wilt bezoeken? Iedereen heeft zo zijn lievelingsbrowser. Omdat die lekker snel aanvoelt, handige add-ons heeft, en omdat je blindelings de weg kunt vinden in het browservenster. In dit artikel presenteren we Edge als dé serieuze kandidaat om vanaf nu het web mee te bestormen.  

Van binnen en buiten het beste

De nieuwste versie van Microsoft Edge gebruikt de broncode van Chromium, die ook de Googlebrowser zijn kracht geeft. Aan de oppervlakte werkt Edge net even beter samen met andere Microsoftdiensten. Dankzij de integratie in het ecosysteem van Microsoft 365 werkt alles feilloos met Edge samen.  

Zeer veilig

Zoals je weet komen de meeste dreigingen voor bedrijven van buitenaf, via ontfutselde wachtwoorden, virussen en malware. Voor bedrijven die Microsoft gebruiken biedt Edge forse beveiliging.
  • Op de achtergrond van Edge draait voortdurend Microsoft Defender SmartScreen mee. Deze dienst blokkeert automatisch onveilige websites en schadelijke downloads.
  • Edge controleert opgeslagen aanmeldgegevens automatisch op hacks: komt een wachtwoord voor op een lijst in het darkweb, dan krijg je een melding en kun je het tijdig veranderen
  • Als beheerder kun je bepaalde add-ons toestaan en andere blokkeren, en ook de favorieten en de startpagina configureren
 

Log niet in met je privé-mailadres

Vaak loggen medewerkers in Google Chrome in met hun privé-mailadres. Op het eerste gezicht handig, want ook daar worden instellingen en wachtwoorden goed bewaard. Dit betekent echter dat ze op alle apparaten waar ze met die gegevens inloggen, hun bedrijfswachtwoorden beschikbaar hebben. Laat je medewerkers dus in Edge inloggen met hun bedrijfsaccount, waardoor hun wachtwoorden buiten de bedrijfsapparatuur, en zodra ze uit dienst gaan, niet meer beschikbaar zijn. En laat je systeembeheerder de mogelijkheid blokkeren om met hun privé-account in te loggen op de browser die ze professioneel gebruiken.  

Overstappen op Edge is makkelijk

Wil je overstappen naar de browser van Microsoft Edge? Dat kunnen we ons voorstellen! Je hoeft niet bang te zijn dat je data van je vorige browser kwijtraakt. Microsoft ontwikkelde de Edge Wizard, die de favorieten, wachtwoorden en instellingen eenvoudig van iedere andere browser kan overnemen. Ook van Google Chrome.  

Ieder apparaat gesynchroniseerd

En als je Edge eenmaal hebt geïnstalleerd, en je logt in met je bedrijfsaccount, dan is de browser op ieder apparaat dat jij gebruikt hetzelfde ingesteld. Want Edge synchroniseert de favorieten, geschiedenis en wachtwoorden tussen al je apparaten.  

Kortom: een favoriet

Je snapt nu wel waarom Microsoft Edge onze favoriete browser is. Veel veiligheid, naadloze integratie en uitstekend te beheren. Maar ook: gewoon snel en soepel browsen met handige add-ons. Meer weten over de mogelijkheden die Microsoft Edge jouw bedrijf biedt? Neem contact op! [...]

Beperk toegang tot je data, haal de stofkam door je gastenlijst

Organisaties die nooit met externe partijen samenwerken... wij kennen ze niet. En dankzij de Microsoft Teams-omgeving is co-creatie met meerdere partijen supermakkelijk geworden. Ook als de partijen bestaan uit leden van verschillende teams binnen je organisatie trouwens. In Teams heeft iedereen steeds toegang tot de laatste versie van de projectdocumentatie, en je kunt elkaar binnen de omgeving van het project rechtstreeks ontmoeten en berichten sturen.  

Beheer de toegang zodra een project eindigt

Maar wat als een project erop zit? Of een externe partij haakt af? Zeker wanneer de groep met gevoelige informatie werkt, wil je niet dat mensen daar tot in de eeuwigheid toegang toe hebben. Je wilt, kortom, controle hebben over wie wanneer bij welke gegevens kan. Dat moet je zelfs kunnen laten zien als je accountantscontrole of een beveiligingsaudit krijgt. Neem bijvoorbeeld een interieurbouwer die samenwerkt met vormgevers en stoffeerders. Ze werken samen in Teams, en delen daar alle relevante ontwerpen. Als er een partij afhaakt, hoeft die natuurlijk niet op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen het project. En als het project is gestopt, hoeven de toegangsgegevens van de gasten niet in de organisatie te blijven rondzwerven. De stofkam erdoor!  

Oplossing: Microsoft Access reviews

Microsoft schiet te hulp met de functie Access reviews. Daarmee kun je, met een regelmaat die je zelf instelt, en volgens eigen regels, inzicht krijgen in wie er allemaal toegang heeft tot informatie in welke groep. En je kunt de rechten en rollen intrekken en wijzigen. Ook kun je medewerkers regelmatig opnieuw toegang laten vragen tot gevoelige informatie, om op die manier vinger aan de pols te houden.  

Voordelen en implementatie

Met Microsoft Access reviews houd je, ten slotte, ook grip op de rollen en rechten die gebruikers hebben. Zo voorkom je dat je deuren naar informatie openhoudt, die eigenlijk gesloten zouden moeten blijven. Optimaliseer je beveiliging met Brisk ICT. Ook voor jouw organisatie is Access reviews een superhandige dienst. Vraag je technisch consultant van Brisk ICT naar de mogelijkheden en voorwaarden. [...]

7 redenen om je de iPhone 16 zakelijk aan te schaffen

Er zijn goede redenen om de iPhone 16 aan te schaffen voor jouw medewerkers! Met de lancering van het nieuwste model iPhone heeft Apple namelijk een smartphone afgeleverd die aan de laatste eisen voor zakelijk werken voldoet. Wij zetten 7 doorslaggevende specificaties voor je op een rijtje.

Krachtig en snel

Data-analyse, 3D-modellering of zware grafische toepassingen gebruiken? Wat je nooit voor mogelijk hield, is werkelijkheid geworden. Dankzij de nieuwe A18 Bionic-chip kun je dat vanaf nu met je telefoon. De iPhone 16 is een echt werkpaard: bijzonder krachtig en snel. En bovendien gaat de chip erg efficiënt om met energie, waardoor je batterijlading langer meegaat.

Razendsnel verbonden

Dankzij de ondersteuning van 5G en Wi-Fi 6E ben je met de iPhone 16 razendsnel verbonden met het internet. Ideaal als je wilt werken in de cloud, en wilt videobellen zonder vervelende hick-ups.

Superveilig

Apple staat al bekend om zijn sterke beveiligingsmaatregelen. De iPhone 16 heeft nog strengere privacy- en encryptieprotocollen dan zijn voorgangers. De Face-ID technologie is bovendien verder verbeterd. Zo blijft de data van je bedrijf nog veiliger, ook als er mobiel gewerkt wordt.

Langere batterijduur

Wat de nieuwste generaties smartphone zo handig maakt, is dat je er onderweg mee kunt werken. Geen oplader bij je? Dat is geen probleem meer, want de iPhone 16 heeft de langste batterijduur ooit. En de iPhone 16 Pro Max gooit daar nog een schepje van 4 uur extra bovenop.

Professionele camera

Over video gesproken: de 48 Megapixel camera die Apple in de telefoon heeft weten te stoppen biedt professionele kwaliteit voor foto- en videocontent. Een must voor je MarCom- medewerkers dus.

Naadloze integratie

Met de nieuwe iPhone 16 introduceerde Apple ook het nieuwe operatingsystem iOS 18. Daarmee werk je nog beter samen. Iedere iPhone is via Apple Business Manager eenvoudig te integreren in je bedrijfsnetwerk, en op afstand te beheren en te beveiligen.

Dual-eSim

Wil je meerdere netwerken kunnen gebruiken zonder van simkaart te hoeven wisselen? De iPhone 16 ondersteunt duale Sim, waardoor je verschillende netwerken en verschillende telefoonnummers kunt gebruiken op hetzelfde toestel.

Efficiënt en krachtig

De nieuwe iPhone 16 biedt een reeks verbeteringen die essentieel zijn voor zakelijke gebruikers, waaronder krachtige prestaties, langere batterijduur, verbeterde beveiliging, snellere connectiviteit en naadloze integratie binnen het Apple-ecosysteem. Daarmee zorg je voor productiviteit, efficiëntie én werkplezier! Overweeg je om voor je medewerkers de iPhone 16 aan te schaffen? Brisk ICT is officieel Apple reseller en kan je tot in detail adviseren. Ook als je ICT-afdeling vragen heeft over het beheer, kun je nu bij ons terecht.   [...]

Zet Microsoft DLP aan, en voorkom een datalek

Oké, het zijn misschien geen staatsgeheimen, maar ook jouw organisatie heeft gevoelige informatie in huis. Natuurlijk wil je niet dat die uitlekt. Denk bijvoorbeeld aan de BSN’s van je medewerkers of een lijst met de IP-adressen in je netwerk. En stel dat de creditcardgegevens van je klanten via jou op straat zouden komen te liggen, dat zou een ramp zijn. Gelukkig heb je datalek-preventie binnen handbereik; een kwestie van instellen en aanzetten.  

Data Loss Prevention zit gewoon bij je 365 Business Premium

De simpele oplossing tegen datalekken is: verstuur gevoelige informatie in een versleutelde e-mail, of deel het veilig via Teams of SharePoint. Helaas... je werkt met mensen, en mensen zien in de gauwigheid de veiligheid wel eens over het hoofd. Gelukkig heeft Microsoft daar iets op bedacht. En die dienst zit gewoon bij je Microsoft 365 Business Premium abonnement! Je moet het maar weten. Microsoft noemt het DLP, Data Loss Prevention, en met deze dienst kun je je gegevens beschermen tegen verlies en tegen ongeoorloofde toegang, wijziging en gebruik.  

Een seintje: versleutelen graag

DLP is dus een clouddienst die gewoon beschikbaar is binnen je 365 Business Premium-licentie. Technisch is het een kwestie van instellen, aanzetten en klaar. Vanaf dat moment wordt alle verkeer dat via je Microsoft Cloud-omgeving loopt (e-mail, OneDrive, SharePoint, Teams) gemonitord op privacy-, concurrentie- en diefstalgevoelige gegevens. Worden die onbeveiligd gedeeld? Dan wordt het verkeer tegengehouden en krijgt de medewerker een seintje: versleutelen graag.  

Je bepaalt zelf hoe streng DLP monitort

Hoe streng je DLP wilt instellen, kun je zelf bepalen. Zo kun je bijvoorbeeld een drempelwaarde instellen waaronder de clouddienst niet aanslaat. En het naar wens instellen is voor je technisch consultant relatief eenvoudig. Je kunt zelfs aangeven dat bepaalde gevoelige informatie wel intern mag worden uitgewisseld, maar niet extern.  

Onmisbaar voor je informatiebeveiliging

Het gebruik van DLP beschermt je gevoelige data. Daarmee is DLP onmisbaar binnen een informatiebeveiligingsstandaard zoals ISO 27001. Op termijn gaat de NIS2-wetgeving voor alle bedrijven gelden, en ook daarvoor moet je aantoonbaar beleid hebben om datalekken te voorkomen.  

Kortom: laat meteen DLP inschakelen

Gebruikt je organisatie Microsoft 365 Business Premium? Schakel dan de Clouddienst DLP van Microsoft in om je verkeer te controleren op gevoelige informatie, zoals bijvoorbeeld financiële gegevens, strategische bedrijfsinformatie en gegevens die privacygevoelig zijn. Laat DLP instellen door je Technisch Consultant van Brisk ICT. Eerst bepalen we welke mogelijkheden binnen DLP nodig zijn om aan jouw beveiligingswensen te voldoen, en daarna zorgen we dat het werkt. Meer informatie? Neem contact op met je consultant, of met de Security Officer van Brisk ICT. [...]

Brisk ICT opnieuw Microsoft Solutions Partner

Brisk ICT heeft onlangs opnieuw de prestigieuze status van Microsoft Solutions Partner voor Modern Work behaald. Dat betekent dat onze medewerkers precies weten wat ze doen als ze onze klanten begeleiden bij de overstap naar hybride werken. Wil je weten wat dit Microsoft Solutions Partnership inhoudt, en wat je ervan merkt als klant? Lees dan snel verder.  

Wat is een Microsoft Solutions Partner?

Het Microsoft Cloud Partner Program is een wereldwijd partnerprogramma voor bedrijven die nauw samen willen werken met Microsoft. Binnen dit programma zijn er verschillende soorten partnerschap. Microsoft vraagt van potentiële partners dat ze voldoen aan bepaalde vereisten. Het "Modern Work" partnership dat Brisk ICT onlangs wist te vernieuwen, gaat over het verbeteren van productiviteit en het ondersteunen van hybride werken door gebruik te maken van onder andere Microsoft 365 tools zoals Microsoft Teams, SharePoint, en verschillende modules van Microsoft Viva.  

Hoe Brisk ICT de partnershipstatus weet te handhaven

Om onze bevoorrechte positie van Microsoft Solutions Partner voor Modern Work te behouden, moesten de medewerkers van Brisk ICT aantonen nog steeds over de juiste technische capaciteiten te beschikken. Daarnaast hebben ze nieuwe certificeringen behaal. Brisk ICT moest daarbij een minimumaantal succesvolle implementaties laten zien en ook nieuwe klanten toevoegen. Bij bestaande klanten moest groei in gebruik van Microsoft 365 zichtbaar zijn.  

Wat onze klanten van ons Microsoft Partnerschap merkt

Als klant van Brisk ICT profiteer je op verschillende manieren van onze status van Microsoft Solutions Partner voor Modern Work.  

1. Toegang tot de nieuwste technologieën

Het partnership geeft Brisk ICT toegang tot de nieuwste Microsoft-technologieën en updates. Dit betekent dat je kunt rekenen op de meest geavanceerde oplossingen om je (hybride) bedrijfsprocessen te ondersteunen en te verbeteren.  

2. Hoogwaardige ondersteuning

Dankzij de uitgebreide training en certificering van het team van Brisk ICT, kun je rekenen op deskundige ondersteuning en advies. Of het nu gaat om het opzetten van een nieuwe Microsoft Teams-omgeving of een andere Microsoft 365 cloud-toepassing, bij Brisk ICT krijg je altijd hulp van hooggekwalificeerde professionals.  

3. Verbeterde productiviteit

Door het gebruik van Microsoft 365-oplossingen helpt Brisk ICT je team om efficiënter samen te werken, zowel op kantoor als op afstand. Dit bevordert de productiviteit en samenwerking binnen je organisatie, wat essentieel is in de moderne werkwereld.  

4. Betrouwbaarheid en vertrouwen

De Solutions Partner-status geeft aan dat Brisk ICT zich voortdurend toelegt op verbetering en klanttevredenheid.    

Ons partnership is in jouw voordeel

Het opnieuw behalen van de Microsoft Solutions Partner status voor Modern Work door Brisk ICT is niet alleen een bewijs van onze expertise, maar verzekert onze klanten van hoogwaardige ondersteuning en toegang tot de nieuwste technologie voor hybride werken. Dus of je nu je productiviteit wilt verhogen, betere samenwerkingstools nodig hebt, of gewoon wilt profiteren van deskundige ondersteuning, Brisk ICT staat klaar om je te helpen. Meer weten? Neem contact met ons op! [...]