Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ondersteuning

Ondersteuning in optima forma

Ik wil contact

Je bedrijfsautomatisering rendeert alleen als alles (samen)werkt. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het in de dagelijkse praktijk vaak niet. Omdat ‘het werk’ voor gaat, worden kleine problemen en storingen vaak niet direct onderkend. Brisk ICT helpt dit te voorkomen. We zorgen ervoor dat je medewerkers ongestoord kunnen doorwerken. Met goede ondersteuning en beheer op afstand of op locatie. Pro-actief, efficiënt en snel.

3

Vrijblijvend een offerte aanvragen?

Ja, ik wil contact voor een offerte

Wat is zakelijk internet en waarom heb je het nodig?

Het lijkt een simpel optelsommetje. Je hebt een zaak en jullie gebruiken internet, dus investeer je in ‘zakelijk internet’. Maar wat houdt dat eigenlijk in? Wat levert de investering in een zakelijk internet-pakket je op? En is het überhaupt wel nodig? Spoiler alert: het is heel verstandig! We leggen het je hieronder stap voor stap uit. Een eerste levensbehoefte In de meeste ondernemingen is stabiele digitale communicatie een eerste levensbehoefte. De investering in zakelijk internet is daarom zeker het overwegen waard. Je hebt bijvoorbeeld een orderflow die niet onderbroken mag worden, een productieproces dat je 24/7 van afstand wilt kunnen monitoren, of je wilt dag en nacht bereikbaar zijn via je VoIP-centrale. Zakelijk internet betekent dan drie dingen: continuïteit, veiligheid en beheer. Continuïteit betekent dat je optimale uptime van je internetverbinding hebt. Veiligheid gaat over de juiste apparatuur die jouw netwerk beschermt tegen kwaadwillende buitenstaanders. En beheer betekent dat je voor hulp, updates en onderhoud direct ondersteuning krijgt van een expert. Storing? Met zakelijk internet blijf je in verbinding Met zakelijk internet komt je internetverbinding niet in de problemen. Dat heeft allereerst te maken met een SLA (Service-level Agreement) van hoog niveau. KPN Partner, zakelijk partner van Brisk ICT, heeft bijvoorbeeld een SLA met uptimegarantie voor zakelijk internetklanten. Dat betekent dat er direct een monteur gestuurd wordt als ergens een kabelbreuk optreedt. Maar bij een kabelbreuk heb je toch geen verbinding? Kan wel! Bij Brisk ICT adviseren we klanten soms een systeem met 2 internetverbindingen. Heb je bijvoorbeeld glasvezel, dan adviseren we je om daarnaast ook een VDSL-verbinding of 4G-verbinding te gebruiken als back-up. Ontstaat er een storing op de ene lijn, dan schakelt het systeem (je firewall) zelf naadloos over op de andere lijn. Jij en je leveranciers/klanten merken hooguit een kleine snelheidsvermindering van de internetverbinding. Brisk ICT kan van afstand controleren of er een storing is, en lost het probleem voor je op. Problemen worden snel voor je opgelost Heb je een probleem met je verbinding? Omdat we KPN Partner als leverancier hebben, hebben onze eigen mensen rechtstreeks toegang tot de lijn van KPN. We kunnen bij een storing zelf meteen kijken waar het probleem zit. Gaat er iets mis met inloggen of aanmelden, dan lossen we dat voor je op. En is ergens op de lijn een kabelbreuk ontstaan, bijvoorbeeld door werkzaamheden, dan lokaliseren wij die en geven de storing mét locatie door aan KPN Partner. Jij hoeft dus niet zelf te bellen, en jezelf niet te laten reduceren tot een ticket dat op antwoord wacht. Dankzij onze overeenkomst met KPN Partner is er voor onze zakelijk internetklanten niet eens een wachtrij. En we kozen natuurlijk niet voor niets voor KPN, zij zijn de meest stabiele internetleverancier, waar je je netwerk eenvoudig kunt uitbreiden met telefonie en VoIP. Bescherming aan de poort van je netwerk Bij zakelijk internet gaat de provider ervan uit dat je als klant een eigen router of firewall plaatst. Brisk ICT adviseert de standalone FortiGate firewall van FortiNet, die we plaatsen op de plek waar je netwerk in contact komt met het internet. Wat ons betreft is deze firewall het beste systeem om de integriteit van je interne netwerk te bewaken. Als je zakelijk internetklant bent, wordt je firewall gemonitord en steeds van de nieuwste beveiligingsupdates voorzien. Zo geef je indringers geen kans en is je communicatie met klanten en leveranciers in veilige handen. Het kan zelfs nog veiliger met EVI De basisbescherming die een goed geïnstalleerde FortiGate aan je netwerk biedt is goed, maar je kunt zelfs nog een sterkere verdedigingslinie aanleggen: met Extra Veilig Internet. EVI is een aanvullende dienst die we door KPN Partner kunnen laten activeren. Nog voor het verkeer jouw netwerk bereikt, gaat het door een DNS-filter, een webfilter en een antivirusprogramma. Malware, ransomware en virussen worden tegengehouden, kortom alles waarmee hackers en andere boosdoeners jou dwars kunnen zitten. Omdat de software van EVI aan de kant van je provider draait, hoef je in huis geen extra apparatuur of software te laten installeren. Hebben we je overtuigd? Als het goed is weet je nu of zakelijk internet voor jouw onderneming een goede optie is. Misschien ontdekte je wel dat je het niet nodig hebt, omdat je verbinding snel genoeg is en je het meeste ook thuis in de cloud kunt doen. En je hebt gezien dat bij zakelijk internet vooral de uptime, snelle oplossing van storingen en de integriteit van je netwerk grote voordelen bieden. Mocht je meer willen weten over de mogelijkheden, neem dan gerust vrijblijvend contact op met Brisk ICT. En ben je al klant, dan heb je natuurlijk een rechtstreeks lijntje met een van onze technisch consultants om het mee te bespreken. [...]

Brisk ICT sluit zich aan bij ICTWaarborg

Brisk ICT heeft zich aangesloten bij ICTWaarborg, de brancheorganisatie van ruim 1300 ondernemers die zich met ICT bezighouden. Voor klanten van Brisk ICT betekent dit dat zij onder meer op extra service kunnen rekenen en ook extra zekerheden krijgen. ICTWaarborg zorgt met name voor advies en ondersteuning op omliggende zaken die niet ICT-vakinhoudelijk zijn. Rondom het gebruik van ICT krijgen dienstverleners en afnemers steeds meer te maken met wet- en regelgeving. Goed geïnformeerd worden, en blijven, is daarom van belang om conform de richtlijnen en wetgeving te kunnen ondernemen en onze klanten goed van dienst te zijn. Voor onze klanten betekent deelname ook dat Brisk ICT voldoet aan de norm die ICTWaarborg stelt op het gebied van kwaliteit waarop de dienstverlening is gebaseerd. Tevens waardevol zijn de ontmoetingen met branchegenoten, wat de kennis kan verrijken. Het doel is een gezamenlijke zo sterk mogelijke digitale sector. [...]

Beeldschermzorg snel en goed geregeld met Brisk ICT

Wilt u als zorgverlener in tijden van corona digitaal contact houden met patiënt, cliënt of collega? Brisk ICT helpt u met de juiste beeldschermoplossingen. Wij zijn officieel partner van Apple, dat nauw samenwerkt met het innovatieplatform Vita Valley. Als gevolg van covid-19 zijn beeldschermzorg en e-health actueler dan ooit. Digitale zorg en ondersteuning via beeldbellen of e-consult zijn praktische oplossingen voor onder meer thuiszorg, wijkverpleging, fysiotherapeuten en GZZ. Brisk ICT geeft ondersteuning bij het selecteren, leveren en implementeren van de juiste beeldschermzorgoplossingen. Van apparatuur en licenties tot netwerken, beheer en beveiliging. Voldoende iPads beschikbaar Het ministerie van VWS heeft leveranciers van devices voor beeldschermzorg verzocht om voldoende voorraad te reserveren voor gebruik voor zorg op afstand. In samenwerking met Apple heeft Brisk ICT daarvoor gezorgd. Wij hebben op dit moment genoeg iPads beschikbaar en kunnen u snel helpen met de implementatie en alle verdere support. Beheer en beveiliging In een sector als de zorg zijn privacy en veiligheid cruciaal. Vanzelfsprekend kan Brisk ICT u ook hierbij van dienst zijn. Met Mobile Device Management (MDM) van Apple is het mogelijk om het beheer van instellingen, gebruikersrechten en beveiliging vanuit één centrale locatie te regelen. Bij gebruik van de MDM-oplossing in combinatie met Apple Business Manager kunt u bijvoorbeeld snel en veilig nieuwe accounts aanmaken voor medewerkers. SET Covid-subsidie Heeft uw zorginstelling subsidie aangevraagd in het kader van de regeling SET Covid-19 en is deze aanvraag toegekend. Ook in dat geval kunnen wij u snel voorzien van iPads en hulp bij de implementatie. Contact met Brisk ICT Wilt u snel en zorgvuldig de juiste beeldschermoplossing voor uw organisatie? Neem dan contact op met Brisk ICT voor advies en een vrijblijvende offerte. [...]