Hoeveel overbodige softwarelicenties knagen aan jouw budget? Want: aparte programma’s voor het beveiligen en beheren van je computerapparatuur zijn echt niet meer nodig. Met 1 simpele stap voldoe je meteen aan de hoogste standaarden voor beheer, veiligheid en productiviteit. Stap gewoon over op de Microsoft 365 Business Premium-licentie.
Deze blog is deel 1 van een drieluik waarin je kennismaakt met de grote voordelen van Microsoft 365 Business Premium.
9 Manieren om nog slimmer te werken.
Slimmer en efficiënter werken doe je met Microsoft 365 Business Premium. En dat gaat verder dan de toppers die zich allang bewezen hebben: Word, Excel, Outlook en Powerpoint. MS365BP biedt een lange rij superhandige tools die een enorme boost aan je productiviteit en werkgemak kunnen geven. We zetten 9 van deze verborgen schatten voor je op een rijtje.
1. Microsoft Bookings
Met de handige planner van Microsoft Bookings kunnen klanten zelf heel eenvoudig een afspraak met je maken. Dat doen ze door een beschikbaar tijdslot te kiezen in jouw online agenda. No worries, ze zien alleen beschikbare slots en niet welke andere afspraken er in je agenda staan.
Zelf inplannen door de klant verlaagt de drempel en bespaart jou veel tijd. Jij ontvangt een automatische melding zodra iemand een afspraak in je agenda heeft ingepland. Je kunt instellen dat de klant vooraf automatisch een reminder ontvangt, maar ook zorgen voor een geautomatiseerd follow-up-bericht. Handig als je iemand een vervolg op je dienst wilt suggereren.
2. Microsoft Tasks
Met Microsoft Tasks maak je een persoonlijke to-do-lijst die je heel eenvoudig beheert. Tasks Werkt bovendien integraal en intuïtief samen met andere Microsoftprogramma’s zoals Outlook en Planner. Je kunt herinneringen instellen voor een belangrijke deadline of voor een vergadering. En andersom kun je vanuit Outlook rechtstreeks taken synchroniseren met je persoonlijke takenlijst. Dat is het grote voordeel van werken binnen 1 ecosysteem.
3. Microsoft Planner
Aparte tools voor projectmanagement zijn dankzij Microsoft 365 Business Premium niet meer nodig. Gebruik Microsoft Planner om je projecten en taken te organiseren. Via overzichtelijke virtuele planborden heb je duidelijk zicht op je workflow, en kun je taken ordenen, toewijzen en prioriteren. Stel deadlines in per taak en voeg aan taken bestanden toe, zodat iedereen toegang heeft tot de juiste documentatie.
4. Microsoft Visio
Soms heb je een ijzersterke visualisatie nodig om je boodschap helder te maken. Met Microsoft Visio maak je professionele diagrammen om processen, workflow en data te visualiseren. Maak bijvoorbeeld een stroomdiagram om een proces in kaart te brengen, visualiseer de architectuur van een netwerk of ontwerp een organigram voor je team. Dankzij de goede sjablonen gaat er nauwelijks tijd zitten in de vormgeving, en kun jij je op de inhoud concentreren.
5. Microsoft SharePoint
SharePoint is de virtuele overlegruimte voor jouw team, inclusief virtuele kluis waar je alle teaminformatie met elkaar kunt delen en opslaan. Ontwerp eenvoudig een toegankelijke landingspagina waar je afspraken, verjaardagslijsten en bijvoorbeeld je de achtergronddocumentatie van jouw afdeling met elkaar deelt.
6. Power Automate
Microsoft Power Automate neemt je medewerkers taken uit handen die inhoudelijk niet ingewikkeld zijn, maar wel veel tijd vragen. Je stelt een automatische workflow in die reageert op een trigger, en daarin kun je meerdere programma’s binnen het Microsoft 365 ecosysteem laten samenwerken. Zorg bijvoorbeeld dat een melding naar je Teams-kanaal wordt gestuurd wanneer iemand een bestand uploadt naar een specifieke SharePoint-map. Ander voorbeeld: voeg automatisch een nieuwe taak toe in Microsoft Planner als een e-mail met een bepaald onderwerp wordt ontvangen.
7. Microsoft Loop
Loop is een soort digitaal whiteboard, waarin je met anderen samenwerkt en direct kunt ziet wat een ander toevoegt of verandert. Maak bijvoorbeeld een gedeelde Loop waarin teamleden ideeën kunnen toevoegen en bewerken. Gebruik een Microsoft Loop-tabel om samen met je team projecttaken en voortgang bij te houden, direct gekoppeld aan Teams. Of integreer Loop in een e-mail zodat alle betrokkenen vanuit de mail beslissingen en opmerkingen kunnen vastleggen.
8. Webinars met Microsoft Teams
Wist je dat? Naast vergaderingen kun je met Teams ook webinars organiseren. Hiermee host je presentaties en interactieve sessies voor grote groepen. Organiseer een webinar met voorafgaande registratie en automatische herinneringen. Deel je scherm om presentaties te geven, betrek het publiek via polls en Q&A, en analyseer achteraf de deelnemersgegevens om bereik en betrokkenheid te meten.
9. Microsoft Edge
Overal waar je met hetzelfde (zakelijke) account inlogt, heb je dezelfde instellingen van je Edge-browser tot je beschikking. Zo werk je altijd en overal met jouw voorkeursinstellingen. Je tabbladen worden gesynchroniseerd zodat je overal snelle toegang tot de door jou gewenste informatie hebt. En wachtwoorden in Edge zijn beschikbaar op ieder apparaat waar je met je Business Premium-account inlogt.
Altijd en overal toegang tot je tools
Een van de grootste voordelen van Microsoft 365 Business Premium is natuurlijk dat je altijd en overal toegang hebt tot je tools. Of je nu op kantoor bent, thuis werkt of onderweg bent, je kunt overal aan de slag. Alles wordt veilig opgeslagen in de cloud; je krijgt daar maar liefst 1 TB aan opslagruimte per medewerker. Daarnaast beschikt elk teamlid over een 50 GB mailbox en kan iedereen eenvoudig videobellen via Microsoft Teams. Over mailbox gesproken: binnen Outlook voor Microsoft 365 Business Premium maak je eenvoudig een zakelijk mailadres aan (naam@bedrijfsnaam.nl).
Op ieder apparaat zijn de programma’s beschikbaar
Microsoft 365 Business Premium-programma’s zijn beschikbaar voor ieder apparaat en elk besturingssysteem. Draait je telefoon op Android of iOS? Geen probleem. En ook op niet-Microsoft-besturingssystemen zoals je Mac zijn de handige apps uit het Microsoft ecosysteem gewoon te gebruiken en (niet onbelangrijk) te beheren.
Haal alles uit de kast
Met Microsoft 365 Business Premium haal je dus veel meer uit de kast dan alleen de standaardtools. Ontdek nu zelf hoe veelzijdig en handig deze suite is en haal het maximale uit je productiviteit. [...]