Online samenwerken
Oplossingen voor online samenwerken
Medewerkers kunnen beter samenwerken als ze werkbestanden en andere data kunnen delen met collega’s en eventueel anderen buiten de organisatie. Daarmee is beschikbaarheid en snelle toegang tot data onmisbaar voor de dagelijkse werkzaamheden. Tegelijkertijd is veilige data-opslag cruciaal. Het gaat tenslotte om gegevens die eigendom zijn van jouw organisatie, met informatie over bedrijfsprocessen, klanten en meer. Goed datamanagement beperkt de risico’s van misbruik, diefstal en gijzeling.
Brisk ICT zorgt ervoor dat medewerkers data en werkbestanden eenvoudig kunnen delen. Daarbij zijn er drie vormen van dataopslag mogelijk: lokale opslag, cloudopslag en hybride opslag (een combinatie van lokaal en cloud).
Nu technische oplossingen steeds complexer worden, biedt Brisk ICT heldere en praktische oplossingen. Daarbij hebben we ons ontwikkeld tot specialist op het gebied van lokale SD-opslag en LAN- en cloud-storage. Denk daarbij aan:
-
Server- en storage-oplossingen
-
Storage Area Network (SAN)
-
Networked Attached Storage (NAS)
-
SharePoint
-
Microsoft OneDrive
-
Microsoft Teams
Bij oplossingen als OneDrive, Teams en SharePoint worden werkbestanden in de cloud opgeslagen en is co-creatie mogelijk. Het betekent dat meerdere medewerkers tegelijk kunnen werken aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie. Zowel SAN (Storage Area Network) als NAS (Network Attached Storage) zijn bedoeld voor het leveren van extra capaciteit op het eigen kantoornetwerk.
Meer weten over oplossingen voor probleemloos (online) samenwerken? Stuur Brisk ICT een berichtje.