Haal jij alles uit VoIP?

Gebruik jij al VoIP? Misschien wel! Wij helpen je met deze blog alles eruit te halen wat erin zit. Welke mogelijkheden heb je, hoe houd je het veilig, wat kun je zelf beheren en wat besteed je uit?

Wat is ‘VoIP’
VoIP is de afkorting van ‘Voice over IP’. Dat is bellen over internet; je telefoontje loopt via een virtuele telefooncentrale (in de cloud). Je gebruikt daarvoor een VoIP-toestel of een app op je mobiel. Je kunt ook met VoIP ‘bellen’ via een programma op je tablet, PC of Mac. Het enige dat je nodig hebt, naast een VoIP-abonnement natuurlijk, is een internetaansluiting.

Overal bereikbaar op je vaste nummer
Je wilt dat klanten jou en je medewerkers kunnen bereiken via een vast nummer. Dat oogt professioneel en wekt vertrouwen. Met VoIP kun je ervoor zorgen dat jij op dat vaste nummer overal bereikbaar bent, ongeacht waar je bent. Dus werk je vanuit huis, je bent bereikbaar op je vaste nummer. Ben je onderweg? Je klant belt je vaste nummer en je mobiel gaat over. Ook intern doorkiezen en doorschakelen met je toestelnummer werkt gewoon. Waar je werkplek ook is, je nummer verhuist met je mee. En als jij verhuist, ben je direct weer bereikbaar.

Met een superslim toestel
Wanneer je VoIP als dienst afneemt bij Brisk ICT, krijg je VoIP-telefoons die zichzelf configureren. Je sluit ze aan op je netwerk, ze melden zich automatisch aan bij je virtuele telefooncentrale en je bent meteen bereikbaar. Wat je noemt een vlekkeloze out of the box experience.

VoIP via je mobiel
Natuurlijk werkt je VoIP-abonnement ook met je mobiele telefoon. Installeer de app op je telefoon, voer je login-gegevens voor de virtuele telefooncentrale in, en je kunt met je mobieltje bellen en gebeld worden via je vaste nummer. Ondertussen blijf je ook op je mobiele nummer bereikbaar. De app voegt een extra telefoonlijn aan je smartphone toe.

Internetbellen met je tablet, PC of Mac
Zei er iemand ‘bellen via een app’? Dat betekent natuurlijk dat je ook je tablet kunt gebruiken als afzender en ontvanger van telefoontjes met je vaste nummer. Plug wel even je headset in, anders is het zo onhandig. Die headset komt misschien ook van pas als je wilt VoIP-bellen met je Mac of je PC. Want ook dat kan gewoon met het juiste VoIP-programma.

VoIP is makkelijk schaalbaar
Welk apparaten je ook gebruikt: je kunt heel eenvoudig een nieuw telefoonnummer in je virtuele telefooncentrale programmeren. En het aantal aansluitingen is in principe oneindig. Krijg je er dus nieuwe collega’s bij, of een complete nieuwe vestiging? De telefoonnummers zijn razendsnel geregeld. Wil je een callcenter inrichten? Vraag je consultant van Brisk ICT om hem voor je in te stellen: VoIP maakt het eenvoudig.

Zo beheer je het makkelijk zelf
Het beheren van je virtuele telefooncentrale ingewikkeld? Bij Brisk ICT krijg je toegang tot een handig virtueel dashboard waar je de belangrijkste dingen zelf kunt instellen. In de beheermodule stel je bijvoorbeeld je eigen keuzemenu in en je kiest welke nummers geblokkeerd zijn voor inkomende of uitgaande gesprekken. Je schakelt ‘toestellen’ door, en stelt eenvoudig een afwezigheidsschema in.

VoIP geeft overzicht
Inzicht in je telefoonverkeer helpt je om je klanttevredenheid te vergroten. Met de beheermodule die Brisk ICT bij je levert, krijg je data over wachttijden, aantal beantwoorde en onbeantwoorde oproepen per toestel, terugbelcijfers et cetera. Je kunt trouwens ook limieten instellen per toestel, om je datagebruik beheersbaar te houden. Je houdt zo ook je kosten overzichtelijk.

Hoe veilig is VoIP?
Is bellen over internet wel veilig? Ja, want je oproepen worden versleuteld tot aan de virtuele telefooncentrale, en die is ook goed beveiligd. Je wilt uiteraard niet dat iemand via jouw nummer klanten belt, en op jouw naam bestellingen plaatst. Laat staan dat je op je rekeningoverzicht plotseling terugziet dat met jouw nummer allerlei kostbare telefoontjes zijn gepleegd.

VoIP van Brisk ICT is nog veiliger
Niet elke VoIP-aanbieder neemt de veiligheid even serieus. Er zijn bijvoorbeeld bedrijven waar je zomaar de configuratie van de VoIP-toestellen kunt wijzigen. Dat werkt misbruik in de hand. En soms laat de SLA van de provider te wensen over. Bij Brisk ICT is dat allemaal wel op orde. Op de servers van onze provider kunnen we een securitycheck draaien om te controleren of er risico op misbruik is. We zorgen dat de software op onze telefoons altijd up-to-date is, en werken met de nieuwste toestellen. Uiteraard is bij ons de configuratie van de VoIP-toestellen afgeschermd.

Brisk ICT maakt VoIP eenvoudig
Brisk ICT levert als het om VoIP gaat het totale plaatje: je VoIP wordt geïntegreerd in het reeds bestaande kantoornetwerk. Alle VoIP-toestellen werken meteen, out-of-the-box. Onze VoIP-telefoons en servers zijn extreem goed beveiligd en van afstand houden wij de firmware op alle toestellen bij. We configureren de instellingen van je telefooncentrale voor je, regelen beveiliging, back-ups en updates. En op je mobiel en Mac/PC/tablet installeren we de juiste software voor je.

Zo wordt VoIP nog mooier;

  • Flexseating: ga zitten waar je wilt, log in op het VoIP-toestel dat daar staat en je bent op je eigen nummer bereikbaar.
  • Virtuele receptie: je receptionist kan direct zien of de gevraagde persoon bezet is, in 1 muisbeweging doorverbinden of een boodschap achterlaten.
  • Koppeling met CRM: als een bekend nummer contact opneemt, haalt het systeem direct de klantgegevens tevoorschijn.
  • Callcenters: je bent nog beter bereikbaar want je kunt inkomende telefoontjes eenvoudig distribueren over meerdere medewerkers.
  • Rapportages: in 1 oogopslag zie je alle relevante data over wachttijden, terugbelscores, gemiste oproepen en meer.

Wil je meer weten over VoIP? Neem dan contact met ons op.