adam elzinga

Adam-Elzinga-fullscreen

‘Als notariskantoor vinden we het belangrijk dat alles goed en op tijd geregeld wordt, zodat de klant zorgeloos eigenaar van zijn droomhuis kan worden.’

Mr. Adam Elzinga in Assen, is een notariskantoor met als verzorgingsgebied de regio’s Assen en Groningen. “Met vijf werknemers helpen we mensen bij alle notariszaken die bijvoorbeeld komen kijken bij de aankoop van een huis en hypotheek.”

Vervanging verouderde systeem
“Goed werkende ICT is voor ons belangrijk en daar willen we ons geen zorgen over hoeven maken. De bestaande omgeving met Windows XP en Small Business Server 2003, was inmiddels verouderd en buiten de garantie. Omdat we ook de overstap moesten maken naar een nieuw notaris specifiek informatiesysteem (Assyst), hebben we gekozen voor een volledige platform vernieuwing.”

Nieuw platform en in de cloud
Voor het nieuwe platform is er in goed overleg met de leverancier van Assyst, een oplossing gekozen die past bij de wensen en het budget van het kantoor. Er is gekozen voor een hybride oplossing waarbij er een server op locatie staat met Windows Server 2012r2, en voor e-mail en backup wordt gebruik gemaakt van de diensten iKantoor Hosted Exchange en Brisk Online Backup. Daarmee is niet alleen het complete ict platform weer up-to-date, het is ook een stuk sneller als voorheen en het gebruiksgemak van op afstand te werken is enorm verbeterd.

Geen omkijken naar
Voor de installatie van het nieuwe informatiesysteem is samengewerkt met Devoon, de leverancier van Assyst. In gezamenlijk overleg tussen Brisk ICT en Devoon is een platform uitgewerkt en duidelijk beschreven. Zo was voor iedere partij duidelijk wat het eindresultaat zou moeten zijn. Na installatie van de nieuwe server door Brisk ICT kon Devoon op afstand het pakket installeren en inrichten.

Door te kiezen voor iKantoor Hosted Exchange en Brisk Online Backup was er voor de klant geen investering nodig in een eigen exchange server en backup systeem, want deze worden als volledig beheerde diensten afgenomen. Hier is dus geen omkijken naar.

De complete migratie moest binnen een paar weken plaatsvinden en operationeel zijn. Door goed samen te werken en te plannen is dat prima gelukt!

Alles werkt samen
Overzicht merken
INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF
Blijf op de hoogte van het laatste Brisk-ICT nieuws! Hieronder kunt u zich aanmelden:
Google+