Proactief
beheer

Ondersteuning in optima forma

Proactief
beheer

Ondersteuning in optima forma

Proactief beheer

Ondersteuning in optima forma

Ik wil contact

Je bedrijfsautomatisering rendeert alleen als alles (samen)werkt. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het in de dagelijkse praktijk vaak niet. Omdat ‘het werk’ voor gaat, worden kleine problemen en storingen vaak niet direct onderkend. Brisk ICT helpt dit te voorkomen. We zorgen ervoor dat je medewerkers ongestoord kunnen doorwerken. Met goede ondersteuning en beheer op afstand of op locatie. Pro-actief, efficiënt en snel.

3

Vrijblijvend een offerte aanvragen?

Ja, ik wil contact voor een offerte

Brisk ICT is nu Apple Technical Partner

Bij Brisk ICT zetten we ons al jaren in om technologie écht werkend te krijgen; simpel, veilig en passend bij jouw organisatie. Vandaag hebben we een stap gezet waarmee we dat nog sterker kunnen waarmaken. We zijn verheugd te delen dat we zijn toegetreden tot het Apple Partner Network als Apple Technical Partner.  

Maar wat levert het jou op?

Eén werkplek die gewoon werkt

Of je nu werkt op een Mac, iPhone, iPad of Windows-laptop, wij zorgen dat alles naadloos samenwerkt. Dankzij onze crossplatform-expertise (Apple én Microsoft) maken we technologie eenvoudig. Je werkt zonder gedoe, altijd en overal.

Veiligheid ingebouwd

Apple-apparaten staan bekend om hun sterke beveiliging. Wij gaan nog een stap verder: we combineren Apple’s ingebouwde bescherming met onze eigen cyberbeveiligingsoplossingen, zodat jouw gegevens veilig blijven, ook in een gemengde Apple-/Windows-omgeving.

Altijd up-to-date en goed geregeld

Van aanschaf en inrichting tot beheer en vervanging: wij zorgen dat alles werkt én blijft werken. Als Apple Technical Partner hebben we directe toegang tot Apple-kennis, ondersteuning en trainingen. Zo weet je zeker dat je met de juiste partner werkt. Nu en in de toekomst.

De kracht van Brisk ICT

Bij Brisk ICT komen product, oplossing en service samen. We helpen organisaties vooruit met drie speerpunten:

  • ICT-werkplek – altijd en overal productief kunnen werken;

  • Cyberbeveiliging – veiligheid als vanzelfsprekend onderdeel van je werkplek;

  • Proactief beheer – wij signaleren én lossen problemen op voordat jij ze merkt.

Met onze nieuwe status als Apple Technical Partner versterken we die belofte. Zodat jij kunt doen waar je goed in bent, en je ICT gewoon werkt.

[...]

Zo maakt Microsoft 365 Business Premium je ICT-beheer daadkrachtig en héél praktisch – Deel 3

Hoeveel overbodige softwarelicenties knagen aan jouw budget? Want: aparte programma’s voor het beheren en beveiligen van je computerapparatuur zijn echt niet meer nodig. Met 1 simpele stap voldoe je meteen aan de hoogste standaarden voor beheer, veiligheid en productiviteit. Stap gewoon over op de Microsoft 365 Business Premium-licentie. Deze blog is deel 3 van een drieluik waarin je kennismaakt met de grote voordelen van Microsoft 365 Business Premium.  

Beheer alles handig vanuit één omgeving

Het beheren van apparaten en accounts kan tijdrovend zijn als je steeds moet schakelen tussen verschillende beheerdersprogramma’s. Met Microsoft 365 Business Premium zorg je voor overzicht en eenvoud, dankzij de krachtige beheerdersapp Microsoft Intune.
  • Je beheert apparaten vanuit 1 centraal punt. Zo dwing je bijvoorbeeld de juiste beveiligingsmaatregelen af op alle apparaten die mensen binnen je organisatie gebruiken.
  • Al je systemen houd je met Intune automatisch up-to-date, want de nieuwste updates kunnen naar elke telefoon en laptop worden gepusht. Alles blijft werken, en blijft goed beveiligd.
  • Binnen Microsoft Intune zie je in 1 oogopslag welke apparaten je allemaal in je organisatie hebt, en welke aandacht nodig hebben. Meten is weten, en het maakt je strategisch IT- beheer een stuk effectiever.
 

Beveiliging zonder kopzorgen

Met cyberdreigingen die steeds geavanceerder worden, is beveiliging een topprioriteit. Microsoft 365 Business Premium heeft alles aan boord om je organisatie te beschermen. In ons blog over beveiliging gaan we daar uitgebreid(er) op in, maar we noemen alvast een paar belangrijke Microsoftprogramma’s die je erbij helpen. Met Microsoft Conditional Access bepaalt je beheerder wie welke informatie mag inzien, vanaf welk apparaat en vanaf welke locatie. Binnen je organisatie kun je systematisch vaststellen welke gebruikers onder welke voorwaarden toegang hebben. En verkeer uit verdachte landen, zoals momenteel bijvoorbeeld Rusland, kan per definitie de toegang krijgen ontzegd. Microsoft Defender for Business is een extra schil beveiliging rond al het digitale verkeer en de data van je organisatie. Laat je systeemveiligheidsbeheerder Defender instellen en krijg realtime bescherming tegen malware, phishing en ransomware. Door het centraal afdwingen van encryptie zorgt je IT-afdeling dat gevoelige data niet in verkeerde handen valt. Laat een medewerker per ongeluk de werklaptop in de trein liggen, dan kan niemand de gegevens en documenten lezen. Al deze beveiligingsmaatregelen werken naadloos samen, zodat je IT-afdeling je organisatie optimaal kan beschermen.  

Eenvoudig opschalen en afschalen

Organisaties veranderen voortdurend. Microsoft 365 Business Premium is ontworpen om mee te bewegen met groei en krimp van het aantal gebruikers:
  • moeiteloos voegt je beheerder nieuwe gebruikers toe en stelt hun toegangsrechten in
  • nieuwe medewerkers hebben binnen een paar klikken toegang tot een volledig ingericht Microsoft-apparaat met alle apps die ze nodig hebben
  • stel een Cloud-PC in en nieuwe of tijdelijke medewerkers kunnen direct overal aan de slag.
Of je dus groeit of werkt met tijdelijke teams, alles blijft overzichtelijk, beheersbaar en veilig.  

Microsoft 365 Business Premium is Best of suite

Natuurlijk kun je applicaties van allerlei verschillende producenten gebruiken, en daarbij zoeken naar de beste van elk. Deze benadering heet ‘Best of breed’. Het nadeel is, dat je werkt met allerlei licenties en inloggegevens, en dat samenwerking tussen de apps te wensen overlaat. Wil je het je medewerkers makkelijker maken, zonder concessies te doen aan veiligheid en kwaliteit, met garantie van grotere productiviteit? Kies dan voor het unieke krachtige en betrouwbare ecosysteem van Microsoft 356 Business Premium, en ga daarmee voor ‘Best of suite’.
[...]

Gebruikt je team nog ChatGPT? Waarom Microsoft Copilot een slimmere keuze is

Gebruikt je team nog ChatGPT? Waarom Microsoft Copilot een slimmere keuze is

AI-chatbots zijn onmisbaar geworden voor de moderne werkplek. Ze helpen je sneller werken, beter schrijven en efficiënter de juiste informatie tevoorschijn te halen. Maar zoeken jouw medewerkers nog hun heil bij ChatGPT? Laat ze dan snel overstappen naar het volledig geïntegreerde Microsoft Copilot Enterprise. Dat werkt prettiger en is veel veiliger dan het gebruik van externe AI. We leggen je hieronder uit hoe het zit. Geen zin om te lezen? Scroll dan meteen door en ontdek hoe je met Brisk ICT een vliegende start maakt met Copilot in jouw onderneming.  

Krachtige AI-chatbots

Zowel Microsoft Copilot als ChatGPT behoren tot de meest geavanceerde AI-assistenten van dit moment. Beide tools maken gebruik van de krachtige AI-modellen van OpenAI. Ze kunnen tekst begrijpen en genereren, afbeeldingen maken, code schrijven en documenten verwerken. Je kunt ze met je stem bedienen en ze kunnen live het web doorzoeken voor de nieuwste informatie. En als je een betaalde licentie afneemt, krijg je de meest geavanceerde functies en de beste prestaties, want dan integreer je Copilot helemaal in je Microsoft ecosysteem.  

Microsoft Copilot is veilig, ook voor je privacy

Misschien is dit wel het belangrijkste argument om Copilot Enterprise te gebruiken in plaats van externe AI zoals ChatGPT: je gegevens zijn veel beter beschermd. Ten eerste omdat Microsoft Copilot draait binnen de beveiligde Microsoft-cloud-omgeving. En ten tweede zijn je bedrijfsgegevens en persoonsgegevens beschermd volgens de Europese privacywetgeving. Dat betekent dat je deze handige Microsoft AI-tool kunt gebruiken zonder risico om gevoelige bedrijfsinformatie aan de buitenwereld prijs te geven. Bij externe AI-tools, zoals ChatGPT, zul je extra maatregelen moeten nemen om te voorkomen dat bedrijfsdata buiten je beveiligde omgeving terechtkomt.  

Geïntegreerde AI biedt veel voordelen

Schakelen tussen je programma’s en een AI-chatbot is met Copilot voor ondernemingen niet meer nodig. Je medewerkers schakelen de assistent in binnen de vertrouwde omgeving van het programma waar ze mee aan de slag zijn. Je hebt het logo vast al zien opduiken: je vindt Copilot aan je zijde in allerlei Microsoft-apps. We geven je voorbeelden van zes veelgebruikte programma’s.

1. Microsoft Edge

Gebruik de zijbalk terwijl je op het web aan het surfen bent. Stel bijvoorbeeld dat je een lange blogpost leest en alleen de belangrijkste inzichten wilt? Copilot leest het blog en vat het voor je samen. Heb je een tekst in een andere taal waarvan je precies wilt weten wat er staat? Copilot vertaalt en legt uit wat er staat, zonder dat je een aparte vertaaltool nodig hebt.

2. Microsoft Word

Je hebt geen inspiratie meer nodig. Copilot helpt je een goede tekst op te zetten. En als je klaar bent laat je hem je schrijffouten corrigeren. Wil je de toon van je tekst aangepast hebben voor een bepaalde doelgroep? Vraag het Copilot en laat je positief verrassen.

3. Microsoft Excel

In plaats van zelf de juiste formules op je data los te laten, vraag je Copilot gewoon wat je nodig hebt. Vraag bijvoorbeeld: "Wat is de gemiddelde omzet per regio?" en Copilot genereert de juiste formule en vindt het antwoord. Of laat Copilot een dashboard maken met de belangrijkste trends in je data.

4. Microsoft Powerpoint

Of je nu vaak presentaties maakt, of maar af en toe: het is altijd meer werk dan je vooraf had ingeschat. Laat je helpen door de ingebouwde AI-sidekick. Copilot maakt op jouw aanwijzing een strakke presentatie op basis van je notities of een Word-document. Copilot stelt ook visuele verbeteringen voor en kan dia’s voor je samenvatten.

5. Microsoft Outlook

Kom je terug van verlof en loopt je inbox over? Vraag Copilot om je mailbox te doorzoeken op de informatie die nu het belangrijkste is. Je bespaart tijd door lange e-mailwisselingen bondig samen te laten vatten. Copilot kan zelfs conceptantwoorden voor je genereren op basis van de e-mail die je ontvangen hebt.

6. Microsoft Teams

In je videovergaderingen is Copilot voicerecorder en assistent ineen. De slimma AI schrijft meetings verbatim uit, vat ze voor je samen en analyseert ze. Handig om de informatie te delen met medewerkers die toevallig de vergadering hebben gemist. Maar ook als je de actiepunten snel weer boven tafel wilt halen.  

De AI van Copilot ondersteunt je ook op strategisch niveau

Copilot doet meer dan alleen losse taken uitvoeren. De AI kan data ophalen, analyseren en combineren uit verschillende bronnen binnen je organisatie. In de enterpriseversie kun je zelfs meten hoe Copilot binnen je organisatie wordt gebruikt en advies krijgen om het gebruik nog efficiënter te maken. Op strategisch niveau ondersteunt Copilot jou dus bij het nemen van datagedreven beslissingen. Door geavanceerde data-analyse en rapportagefuncties kun je trends en patronen identificeren, wat leidt tot beter geïnformeerde strategische keuzes. Bovendien bevordert Copilot de samenwerking tussen teams door communicatie en documentatie te stroomlijnen, wat resulteert in een meer geïntegreerde en efficiënte organisatie.  

Kortom: Copilot Enterprise maakt je organisatie slimmer

Copilot Enterprise editie werkt naadloos samen met Microsoft apps zoals Word, Excel, PowerPoint, Outlook en Teams. Copilot leert van de context van je bedrijf en kan daardoor relevantere suggesties doen. Microsoft biedt enterprise-grade security en continue updates. En dankzij de inbedding van Copilot Enterprise in je ecosysteem kun je datagedreven beslissingen nemen. [...]