Microsoft voegt chat toe aan webversie Word en Powerpoint
Microsoft gaat het mogelijk maken om te chatten met collega’s binnen de webversies van Word en Powerpoint. De functionaliteit moet in de komende weken naar Office Online worden gebracht en is gebaseerd op Skype.
Microsoft kondigde de komst van chat aan op zijn weblog. In de webversies van Word en Powerpoint moet binnenkort een chatknop te vinden zijn, waarna gepraat kan worden met collega’s die aan hetzelfde document of dezelfde presentatie werken. Dit moet de samenwerking binnen Office Online bevorderen, waar meerdere gebruikers tegelijkertijd aan documenten of presentaties kunnen werken.
Omdat de chatfunctionaliteit werkt met Skype is het mogelijk om dezelfde gesprekken voort te zetten binnen de Skype-applicatie. Ook kunnen gevoerde gesprekken binnen Office Online via de Skype-app worden teruggelezen.
Vooralsnog lijkt Excel en OneNote buiten de boot te vallen en het is onduidelijk of en wanneer hier chat aan wordt toegevoegd. Eerder bouwde Microsoft al chatfeatures in zijn webdiensten Outlook.com en OneDrive.
Bron: tweakers.net / Mirosoft