Rene_heldeskmedewerker_brisk_ict

In gesprek met de helpdesk van Brisk ICT: ‘Je hoort ze wel, maar je ziet ze niet’ (deel 1)

De helpdesk, onderdeel van onze afdeling Service & Support, is de spin in het web van Brisk ICT. Het is het eerste contact voor klanten bij technische vragen of problemen. Je hoort ze wel, maar je ziet ze niet. Maar wie zijn nu die professionals die met zoveel passie klanten te woord staan en veel problemen snel oplossen? Welk gezicht en welke persoonlijkheid hoort bij de stem aan de andere kant? Het team van de helpdesk bestaat uit vier vaste medewerkers. Rene stelt zich graag voor.

Rene werkt sinds een kleine 3 jaar met veel plezier bij Brisk ICT, na een soortgelijke functie bij een ander ICT-bedrijf. De overstap naar Brisk ICT was een goede keuze, aldus Rene. “Het leuke van werken bij Brisk ICT is de gedrevenheid van de collega’s en de groeimogelijkheden.” Ons doel is om zo veel kennis te hebben van de klanten en het vakgebied, zodat we jullie (de klanten) weer snel op weg kunnen helpen. En dat lukt. In 2019 is tot nu toe 91% van alle service calls binnen de daarvoor gereserveerde tijd opgelost. Een resultaat waar elke dag hard voor gewerkt wordt.

Tip: Veel klanten stellen hun vragen rechtstreeks aan de vaste technisch consultant, maar zij zijn veel onderweg. Stel daarom altijd je vraag aan de helpdesk. “Hier zit altijd een enthousiast team dat beschikbaar is om je vraag op te lossen. Lossen wij de vraag niet op, dan schakelen wij met onze 2e lijns support of de klantverantwoordelijke consultant. Met het overgrote deel van de vragen helpen wij klanten sneller op weg, dat komt omdat we altijd beter beschikbaar zijn dan een consultant”, aldus Rene. De helpdesk registreert elke binnenkomende vraag van de klant in een call (ook wel ticket genoemd) voor de analyse en het bewaken van voortgang. De helpdesk is dus een essentieel onderdeel in een goede oplossing voor elke vraag of probleem.

De helpdesk gaat graag de uitdaging aan om de klanten niet ‘gewoon’ tevreden, maar ‘extra’ tevreden te krijgen en houden. “We vinden het erg belangrijk dat we de klanten op de hoogte houden van de oplossingen van de vragen. Ook besteden we veel tijd aan nieuwe ontwikkelingen. Op deze manier kunnen we altijd de nieuwste ICT-architectuur ondersteunen. Gelukkig hebben we een directe relatie met belangrijke fabrikanten zoals Apple en Microsoft. Hierdoor zitten we vooraan als er nieuwe ontwikkelingen zijn”. Wist je trouwens dat Brisk ICT de enige Apple gecertificeerde zakelijke reseller in Noord-Nederland is?

Wist je trouwens dat Brisk ICT de enige
Apple gecertificeerde zakelijke reseller in Noord-Nederland is?

Problemen met de ICT zorgt vaak voor ergernis bij klanten, begrijpelijk want het belemmert het werkproces. Een klant die belt met een probleem moet daarom goed en snel geholpen worden, dat betekent ook dat er veel van de helpdeskmedewerkers wordt gevraagd. “Gelukkig realiseren onze klanten zich dat we echt ons uiterste best doen om snel te helpen. Daarom ga ik elke dag met plezier naar mijn werk”. Rene is dan ook een gewaardeerde steunpilaar van de helpdesk. Niet alleen om zijn kennis, maar ook om zijn vrolijke aard. Buiten het werk om ontspant Rene zich door te fitnessen, met zijn kinderen buiten in de natuur te zijn en zijn andere hobby, vissen.

Wil je meer weten hoe de Brisk ICT helpdesk je nog beter van dienst kan zijn? Bel dan een keer met Rene, hij kan je er alles over vertellen. Of neem contact hierover op met je vaste consultant.

De helpdesk van Brisk ICT is van 08:00 tot 17:00 uur op werkdagen beschikbaar. Daarnaast is er voor klanten die hier op basis van hun bedrijfsproces behoefte aan hebben, een avond- en een weekendstoringsdienst.

Alles werkt samen
Overzicht merken
Google+