iCentre en Dixons failliet (update)
iCentre en Dixons zijn failliet verklaard. Dat werd gisteren bekend gemaakt door de curator. Moederbedrijf BAS Group vroeg al eerder uitstel van betaling aan voor de ketens, en ook in 2013 was het al kantje boord voor de Apple resellers. Vooralsnog is het personeel gevraagd om door te werken en wordt er gewerkt aan een doorstart van de ketens.
De ketens hebben het financieel moeilijk en willen niet ingaan op details. Binnenkort wordt er meer informatie bekend gemaakt over een mogelijke doorstart.
Voor Apple gebruikers die bijvoorbeeld een Apple product bij de keten in bestelling of in reparatie hebben is het even afwachten hoe het proces nu verder verloopt. Voor zakelijke gebruikers is het ook vervelend, want ook ondersteuning is ook niet (meer) gegarandeerd.
Zakelijke Apple gebruikers doen er verstandig aan om een betrouwbare ICT partner in de hand te nemen die Certified Apple Reseller zijn. Hier zijn ze gegarandeerd van de levering van hun Apple producten, maar ook van ondersteuning en reparatie door Apple gecertificeerde medewerkers. Bijvoorbeeld ook voor de integratie van Apple in een Windows omgeving. Neem gerust contact met ons op voor vragen over Apple producten of ondersteuning.
Update: iCenter blijft open, Dixons verdwijnt uit Noord-Nederland
iCentre, Dixons en MyCom hebben een doorstart gemaakt onder Relevant Holdings. Dat is de eigenaar van onder andere The Phone House en Typhone. Met de doorstart blijven alle iCentre-winkels open, maar een groot aantal Dixons- en MyCom-filialen sluit de deuren. Van de 88 Dixons-vestigingen blijven er slechts 33 over. MyCom houdt 22 van de 41 winkels over. In Noord-Nederland verdwijnen hiermee alle Dixons filialen.